Bár mostanában nem nagyon jut időm játékra, azért a lehetőségek híre eljut hozzám. Például pár napja indult az új szezon a Diablo 3-ban.

A Diablo egy rendkívül meghatározó játék az akció RPG műfajában. Az első részt számtalanszor végigjátszottam. A másodikra sajnos kevés idő jutott, de a harmadik rész ismét megkapta a maga pár - khöhm párszáz - óráját.

Anno, majdnem 10 évvel ezelőtt még szabit is vettünk ki a start napján és egész nap toltuk. Igen, rohadtul kockák voltunk, de egy programozó mi legyen?

Szóval elég sokáig jó szórakozást nyújtott, de azért a 100+óra felett már nehéz újat mutatni. Ezt észrevette a Blizzard is, elkezdett tartalmat pakolni a játékba, hogy kitolja az időt.

Például pár havonta vannak szezonok: itt teljesen új karaktert tudsz indítani, tiszta lappal, minden nélkül. Hülyén hangzik? Ha csak ennyi, akkor igen, de nem csak ennyi. Mindegyik szezonra kitalalnak egy adag újítást, játékmechanikai elemet, ami feldobja, megkavarja az eddigieket - de csak itt éred el. A normál színtérre egy idő után van amit átvisznek, de ritkán. Ezek többnyire endgame tartalmak, azaz ha már van egy 70es szintű karaktered, azzal kezdesz el külön boss harcos, időre menő kalandokat jászani és ott esik a legjobb loot is.

A gondom az, hogy ha ki akarod élvezni a dolgot, fel kell húzni minden szezonban újra a karaktert. És abban nincs nagyon változatosság. Vannak trükkök, tippek, de akárhogy is csavarod, 3-6 óra simán elmehet a szörnyek püfölésével, nagyon monoton módon. És mire az endgame tartalomra kerülne a sor - ami végülis sokban nem is fog különbözni, már nem biztos, hogy érdekelni fog.

A másik szempont az idő. Mivel tényleg nagyon kevés elpazarolható időm van, minden perc, amit fejlődgetéssel töltenék, fájdalmas lenne, mert pazarlásnak érzem. Az endgame esetén, egy 5-10 perces Rift Run, ami iszonyatosan akciódús, kaotikus és a végén szinte garantált a loot és a fejlődés, még beleférne. Erre akár egy órát is rá mernék szánni - lehet, hogy megérné az élmény. De a lassú fejlődgetés... mehh

Belegondoltam, hogy vajon miért erőltetik a karakter 0-70 felhúzást minden szezon esetén. Oké, 0 gear-rel és üres ládával kezdesz, ez egyfajta lehetőség. De a fejlődési kör után mindenképp innen tudsz igazán játszani, mert eddigre nyílik meg az összes képesség is, amiből felépíted a jatékstílusodat.

Wow esetén van egy gamepass, amivel tudsz egyből 60as karaktert kezdeni. Persze azért ez már nem az, mint amikor behozták, mert már nem 60 a max szint, hanem talán 110, vagy több - ráadásul a fejlődés 100-szor lassabb - talán szó szerint.

Ez a kis apróság 60 euró. Ezen kicsit megakadtam, de belegondolva logikus a wow esetén - hiszen az havidíjas játék. Az az idő, amíg felhúzol egy új karaktert bizony előfizetésben ketyeg. És a Blizz szeretné azt a pénzt a zsebében tudni - tiszta sor.

Ellenben a Diablo - még! - nem havidíjas. Pár csinosító cuccra elverhetsz némi pénzt, de semmi több  Az aukciós házat, ahol az első években lehetett pénzt keresni/költeni már 1-2 év után bezárták. Azaz simán netto haszon lenne egy 70es szintű karakter booster.

Persze nem 60 euróért, mert akkor senki nem venné meg. De mondjuk 5 esetén mar jó eséllyel én is belemennék a dologba. Még ilyen szar forint mellett is, az a pár óra spórolás nekem megérné - az időm többet ér.

Lehet dobok is egy twitter posztot a Blizznek, hátha lesz valami belőle. Ingyen adom az ötletet.

Update: a hivatalos csatiorna kb hivatalosan lerázott. A "kedves" jatékosközösség meg leoltott, hogy ez nem is probléma. Hat kapják be az összes bokám...